Ogólne warunki współpracy dla Partnerów
„Ogólne warunki współpracy dla Partnera”, zwane dalej „OWP” mają zastosowanie do stosunków pomiędzy I THINK SP. Z O.O., ul. Ozimska 25, 45-058 Opole, zarejestrowanej przez Sąd Rejonowy w Opolu, VI Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem: 0001125710, NIP: 7543372092, REGON: 529587470, kapitał zakładowy 40.000 PLN [dalej: Spółka],
której przysługują prawa do Platformy, a Partnerami w rozumieniu OWP. Nie mają one zastosowania do Klientów, którzy podlegają „Regulaminowi dla Klientów”.
1. Definicje
Godzina odbioru – czas przygotowania Zamówienia przez Partnera, w przypadku korzystania Klienta z odbioru osobistego.
Gwarancja Tożsamej Ceny – oznacza gwarancję Partnera, że ceny, rabaty i oferty specjalne, które oferuje Partner w odniesieniu do Towarów i usług oferowanych przez Partnera na Platformie (w tym opłaty za dostawę, minimalne wartości zamówień) są tożsame, jak te towary i usługi zamawiane w jakikolwiek sposób bez pośrednictwa TakeCake.pl.
Czas dostawy – czas, w którym Dostawa ma zostać zrealizowana przez Partnera do Klienta.
Dostawa – doręczenie Przedmiotu Zamówienia Klientowi przez Partnera.
Dzień roboczy – oznacza dzień tygodnia, który jest ustawowo wolny od pracy w rozumieniu powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
Kurier – osoba realizująca doręczenie Przedmiotu Zamówienia w ramach Dostawy.
Klient – osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych na dzień założenia konta w systemie TakeCake.pl lub osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która utworzyła konto w systemie w celu nabywania Towarów oferowanych przez Partnerów.
Konto – część Systemu wraz z rozwiązaniami informatycznymi, które umożliwiają na korzystanie z Systemu zalogowanym Klientom po podaniu loginu i hasła, za pomocą którego Klient może korzystać z usług świadczonych za pośrednictwem Platformy, w tym szczególnie składać zamówienia na produkty oferowane przez Partnerów.
Konsument – osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Oferta: asortyment produktów i usług oferowanych przez Partnerów, które mogą być zamówione przez Klienta za pośrednictwem Platformy.
Operator Płatności – podmiot świadczący usługi płatnicze na rzecz Klientów w ramach płatności mobilnych PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, jako administratora danych (60-324 Poznań, ul. Marcelińska 90), wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399.
Opłaty – opłata prowizyjna, koszty administracyjne oraz inne opłaty wskazane w formularzu rejestracyjnym, OWP lub w inny sposób potwierdzone przez TakeCake.pl Partnerowi, które obciążają Partnera przez Takecake.pl
OWP – niniejsze Ogólne warunki współpracy dla Partnerów.
Partner – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej korzystająca z Systemu dla Partnerów będących przedsiębiorcami w związku z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą w zakresie udostępniania, sprzedaży, przygotowywania, odbioru lub serwowania produktów i powiązanych przedmiotów, korzystający z usług świadczonych przez TakeCake.pl oraz utworzyła konto na Platformie dla Partnerów w celu świadczenia usług dla Klientów.
Przedmiot Zamówienia – przedmiot Umowy, produkt lub produkty, których dotyczy Zamówienie.
Dane Partnera – informacje dotyczące Partnera i przez niego zamieszczane na Platformie, w tym szczególnie dane podmiotu – Partnera i sposób kontaktu z nim, logo, logotyp, nazwa, firma, produkty i usługi udostępniane w ramach jego Oferty (na przykład alergeny, informacje odżywcze, i składniki), ceny poszczególnych produktów i usług (z VAT), obszar dostawy (wraz z kodami pocztowymi), zdjęcia produktów, koszty dostawy oraz minimalne kwoty zamówienia, a także inne informacje dotyczące Partnera.
Lokal – oznacza pomieszczenia, nieruchomość, ruchomość, miejsce, w którym Partner prowadzi działalność gospodarczą.
Platforma – strona internetowa, narzędzia i inne urządzenia serwisu www.takecake.pl oraz jego jednostek powiązanych i Partnerów, na których udostępnia się Usługi.
Płatności Mobilne – opcja Systemu umożliwiająca Klientom dokonywanie płatności za Usługi Partnera w ramach Systemu, z wykorzystaniem usług płatniczych świadczonych przez Operatora Płatności.
Profil – profil w Systemie utworzony przez Klienta identyfikujący Klienta.
WI – prawo własności intelektualne zarejestrowane lub niezarejestrowane, które uznaje się w Rzeczypospolitej Polskiej.
Rejestracja – procedura umożliwiająca założenie Konta w Systemie, włącznie z akceptacją Regulaminu.
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) wraz z późniejszymi zmianami.
Siła wyższa – nadzwyczajne i nieprzewidywalne okoliczności niezależne od TakeCake.pl oraz Partnera, których następstw nie można było uniknąć mimo zachowania należytej staranności przy wykonywaniu Umowy.
TakeCake.pl – I THINK SP. Z O.O., ul. Ozimska 25, 45-058 Opole, zarejestrowanej przez Sąd Rejonowy w Opolu, VI Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem: 0001125710, NIP: 7543372092, REGON: 529587470, kapitał zakładowy 40.000 PLN
Towary – oznacza jedzenie, torty, ciasta, przystawki i inne oferowane przez Partnera dla Klientów;
Umowa – formularz rejestracyjny, OWP oraz – o ile znajduje to zastosowanie – Dodatkowe Warunki załączone do OWP.
Wartość zamówienia brutto – całkowita kwota naliczana przez Partnera Klientowi za Zamówienie, w tym wartość Towarów, opłat za dostawę oraz wszelkie podatki (w tym VAT).
Zamówienie: oświadczenie woli składane Partnerowi przez Klienta za pośrednictwem Platformy na wybraną przez niego Ofertę, skutkujące zawarciem Umowy.
ROZDZIAŁ I OGÓLNE WARUNKI
- TAKECAKE.PL– ROLA
- TakeCake.pl świadczy Usługi, których skutkiem będzie zawieranie umów sprzedaży Towarów między Partnerem a Klientem. TakeCake.pl zadaniem jest pośredniczenie w imieniu PartneraPartnera oraz pomocą w znajdywaniu i zamawianiu Towarów przez Klienta, TakeCake.pl nie jest stroną umowy między Partnerem a Klientem.
- TakeCake.pl oświadcza, a Partner potwierdza, że ma świadomość, iż TakeCake.pl może działać w imieniu innych konkurencyjnych podmiotów dla Partnerów.
- ZOBOWIĄZANIA TAKECAKE.PL ORAZ PARTNERA
- TakeCake.pl zobowiązuje się do świadczenia Usług na rzecz Partnera.
- TakeCake.pl zobowiązuje się do następujących czynności:
- Przeprowadzenia szkolenia w celu umożliwienia korzystania z Platformy, może być nim szkolenie udostępnione na Platformie;
- Zarządzanie, przetwarzanie i odbieranie w imieniu Partnera Zamówień, zwrotów Zamówień i innych zgodnie ze wskazaną dyspozycją;
- Prowadzenie Platformy w sposób ułatwiający sprzedaż Towarów przez Partnera na rzecz Klientów.
- TakeCake.pl obciąża Partnera w zamian za Usługi Opłatami wskazanymi w formularzu rejestracyjnym, OWP lub w innym miejscu na Platformie. TakeCake.pl zastrzega sobie możliwość obciążenia Partnerów zróżnicowanymi Opłatami.
- Partner upoważnia TakeCake.pl do akceptacji w jego imieniu płatności online dokonywanych przez Klientów.
- DANE
- Partner wyraża zgodę na wykorzystywanie przez TakeCake.pl Danych Partnera dla celów marketingowych w trakcie i po okresie trwania Umowy. TakeCake.pl może w szczególności:
- Podejmować działania używając narzędzi marketingowych, wyszukiwarek celem promocji Partnerów na Platformie, z wykorzystaniem Danych Partnera, a także wyświetlać Partnera Dane Udostępnione w wynikach wyszukiwania (również na online mapach) lub poprzez linki do Platformy w wynikach wyszukiwania Partnera nazwy handlowej;
- Dokonywać czynności dotyczących strony internetowej TakeCake.pl celem jej promowania z wykorzystaniem Danych Partnera.
- Obejmować Partnera działalnością Partnera z wykorzystaniem różnych kanałów marketingowych (cyfrowych oraz materialnych), włączając inne platformy (również podmiotów trzecich);
- Dostarczać materiały promocyjne i wskazówki, w jaki sposób Partner może je wykorzystać do promocji Partnera oraz współpracy z TakeCake.pl;
- Okazjonalnie wysyłać – za zgodą Partnera – informacje marketingowe związane z produktami lub usługami TakeCake.pl. Partner w każdej chwili może zrezygnować z tej możliwości anulując subskrypcję wiadomości e-mail;
- Używać zdjęć, opisów Produktów w mediach społecznościwych TakeCake.pl w szczególności na Facebook, Instagram, X w celach marketingowych, reklamowych;
- Modyfikować opisy Produktów w taki sposób, by zwiększyć możliwość sprzedaży Produktów.
- Partner wyraża zgodę na wykorzystywanie przez TakeCake.pl Danych Partnera dla celów marketingowych w trakcie i po okresie trwania Umowy. TakeCake.pl może w szczególności:
3.2 Partner wyraża zgodę na potrącenie z ceny wpłaconej przez Klienta tytułem Zamówienia do TakeCake.pl 5% Wartości zamówienia brutto na rzecz TakeCake.pl z tytułu usług świadczonych przez TakeCake.pl w okresie do 3 miesięcy od założenia Konta na Platformie przez Partnera, a później 10% Wartości zamówienia brutto na rzecz TakeCake.pl z tytułu usług świadczonych przez TakeCake.pl, na rzecz Partnera. TakeCake.pl jest upoważniony jest do potrącenia w każdej chwili również innych należnych Opłat od Partnera (w tym należności uboczne jak odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych, rekompensata za koszty odzyskiwania należności) z kwotami należnymi Partnerowi od TakeCake.pl.
3.3. TakeCake.pl zobowiązuje się do wystawienia faktury VAT w terminie 14 dni od dnia zlecenia wypłaty przez Partnera z Platformy oraz przesłania jej na adres e-mail wskazany przez Partnera.
- OPINIE
TakeCake.pl ma uprawnienie do wyświetlania na Platformie ocen i komentarzy, gwiazdek – „Opinii” przesyłanych przez Klientów w odniesieniu do Partnera lub Zamówienia u Partnera. TakeCake.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść, ilość gwiazdek w Opinii. Usunięcie lub zmiana Opinii nastąpi wtedy, gdy będzie – w ocenie TakeCake.pl – bezzasadna, zniesławiająca lub będzie budziła uzasadnione zastrzeżenia. Działania TakeCake.pl będą zgodne z obowiązującymi przepisami prawa polskiego. Partner nie może nakłaniać Klienta do publikowania Opinii niezgodnej z prawdą lub w inny sposób mogące wyrządzić szkodę TakeCake.pl lub jakiemukolwiek Partnerowi.
- ZAKŁADANIE KONTA NA PLATFORMIE
- Rejestracja Konta na Platformie wymaga uzupełnienia przez Partnera formularza rejestracyjnego oraz zakreślenie chatbox, który potwierdza akceptację OWP, ewentualnie przesłanie danych. Partner może wyrazić zgodę na przetwarzanie jego danych w określonym tam zakresie, w celach marketingowych. Zgoda ta może być w każdym czasie wycofana.
- ZOBOWIĄZANIA
- Partner zobowiązuje się umieszczać zgodne z prawdą i aktualnym stanem faktycznym Dane Partnera. W przypadku dopuszczenia się błędów Partnera w Danych Partnera na Platformie, TakeCake.pl nie ponosi odpowiedzialności za te błędy.
- Partner upoważniony jest do samodzielnego dokonywania zmian na Platformie dotyczących Danych Partnera, a także zarządzania wpisem Partnera na Platformie. Partner zobowiązuje się wprowadzać prawdziwe dane o Towarach, w tym alergenach, ponosząc z tego tytułu względem Klienta pełną odpowiedzialność.
- Partner nie może na Platformie załączać stron internetowych, reklam osób trzecich bez wyraźnej zgody TakeCake.pl.
- Partner zobowiązuje się poinformować Klienta oraz TakeCake.pl o stwierdzonym przez siebie lub organ państwowy naruszeniu przepisów dotyczących żywności lub innych przepisów.
- W przypadku, gdy Klient zgłosi reklamację na Zamówienie lub dostawę, TakeCake.pl przekaże Partnerowi reklamację, a Partner jest zobowiązany odpowiedzieć na nią – uwzględniając powszechnie obowiązujące przepisy prawa – niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni.
- W przypadku konieczności poniesienia kosztów reklamacji przez TakeCake.pl, Partner zobowiązany jest do zwrotu tych kosztów w pełnej wysokości.
- Zabronione jest używanie przez Partnera logo, nazw TakeCake.pl na Towarach konkurencji TakeCake.pl.
- W okresie obowiązywania Umowy Partner nie może:
- Prowadzić działalności w taki sposób, by narazić na szkodę TakeCake.pl;
- Dokonywać czynności mogących zaszkodzić dobremu imieniu lub negatywnie wpłynąć na wizerunek TakeCake.pl
- Zachowywać się w sposób lekceważący, niekulturalny względem Klientów.
- Wydawać dowody zakupu Klientowi w sposób zgodny z powszechnie obowiązującymi przepisami.
W przypadku naruszenia pkt. 7.8. TakeCake.pl będzie uprawnione do zawieszenia lub wypowiedzenia Umowy w części lub całości w trybie natychmiastowym z winy Partnera. Wypowiedzenie przesyła się na adres e-mail Partnera wskazany w rejestracji.
6.9. Partner ponosi odpowiedzialność za jakość Towarów.
6.10. Partner zobowiązuje się do posiadania odpowiedniego zezwolenia na sprzedaż produktów – jeżeli wymagają tego powszechnie obowiązujące przepisy prawa – np. alkohol.
7. GWARANCJA CENY
Partner zobowiązany jest do zapewnienia Gwarancji Tożsamej Ceny w okresie obowiązywania Umowy. TakeCake.pl ma uprawnienie do wypowiedzenia Partnerowi w takim przypadku Umowy w trybie natychmiastowym.
8. ZOBOWIĄZANIA WOBEC KLIENTÓW
8.1. Partner zobowiązuje się do terminowości w odbieraniu, przetwarzaniu, przygotowaniu i pakowaniu Zamówienia przy zastosowaniu najwyższej formy staranności, dbałości, zachowując przyjęte standardy.
8.2. Towary wchodzące w skład Zamówienia muszą odpowiadać wskazaniom Zamówienia, bez błędów. Partner zobowiązany jest do sprawdzenia – przed wydaniem Klientowi lub Kurierowi – że Zamówienie jest kompletne, bezpieczne do spożycia, przygotowane i zapakowane w taki sposób, by nie straciły na jakości i bezpieczeństwie, właściwie oznakowane, pakowane w taki sposób, by Towary z ograniczeniem wiekowym były oddzielone.
8.3. W przypadku Dostawy, Partner zobowiązuje się dostarczyć Zamówienie w taki sposób, by Zamówienie było kompletne i nie straciło na swej jakości.
8.4. W przypadku usługi odbioru, Partner zobowiązuje się przygotować Zamówienie w taki sposób, by Klient mógł je odebrać.
8.5. W przypadku, gdy Towar zawiera alkohol, Partner zobowiązany jest do podania zawartości alkoholu, co do każdego Towaru.
8.6 Partner ma uprawnienie do anulowania Zamówienia, jeśli:
a) Klient nie podał poprawnych danych kontaktowych lub adresowych;
b) Towary nie są już dostępne u Partnera, a Klient nie zaakceptował alternatywnej możliwości;
c) w razie zaistnienia Siły Wyższej u Partnera.
Partner zobowiązuje się do poinformowania Klienta oraz TakeCake.pl o anulacji w terminie 2 dni od anulacji na adres e-mail kontakt@takecake.pl.
8.7 Partner zobowiązany jest do wydania Klientowi paragonu lub faktury obejmującego Zamówienie, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami.
8.8. Partner zobowiązuje się do zapoznania z OWW pracowników, współpracowników i innych osób działających w jego imieniu.
- PŁATNOŚCI KLIENTÓW
9.1. TakeCake.pl po otrzymaniu płatności przez Klientów za Zamówienia opłacane, otrzymaną płatność w kwocie brutto pomniejsza o wszystkie wymagalne Opłaty oraz obciążenia nałożone przez Klienta, a resztę wypłaca za pośrednictwem PAYu Partnerowi.
9.3. W Centrum Partnera w każdym tygodniu będzie udostępniony Partnerowi Wyciąg, którym objęte będą:
9.3.1 suma Wartości Zamówień Brutto w odniesieniu do wszystkich Zamówień, rozdzielonych na Zamówienia Gotówkowe i Zamówienia opłacane kartą;
9.3.2 Opłaty, inne obciążenia;
9.3.3 przeniesione saldo i wszelkie kwoty zapłacone lub otrzymane przez TakeCake.pl od daty poprzedniego Wyciągu.
- INFORMACJE POUFNE
10.1. Partner oraz TakeCake.pl zobowiązują się do przechowywania w bezpiecznym miejscu i do niewykorzystywania oraz nieujawniania dla celów nieobjętych Umową Informacji Poufnych.
10.2. Informacje Poufne oznaczają jakiekolwiek informacje, dane lub materiały odnoszące się do działalności lub spraw Strony Ujawniającej. W celu uniknięcia jakichkolwiek wątpliwości, Informacje Poufne obejmują: Dane Osobowe Klientów; wszystkie dane zgromadzone na Platformie lub w jakichkolwiek systemach technologii informacyjnej związanych z Platformą; postanowienia Umowy oraz funkcjonowanie sprzętu oraz oprogramowania Metody Połączenia.
10.3. Obowiązek zachowania poufności nie ma zastosowania do informacji, która:
- była znana przed jej ujawnieniem przez Stronę Ujawniającą, co zostało udokumentowane w dokumentacji sporządzonej przed tym ujawnieniem;
- w momencie ujawnienia jest lub później stanie się publicznie dostępna w inny sposób niż w związku z naruszeniem Umowy;
- nie może zostać objęta obowiązkiem zachowania poufności zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami, w szczególności na gruncie przepisów o finansach publicznych.
10.4. Postanowienia, o których mowa w pkt 10 pozostają w mocy i są wiążące przez okres pięciu lat po wygaśnięciu Umowy.
11. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
11.1 Partner odpowiada za szkody na osobie lub szkody wyrządzone z winy umyślnie zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
11.2 TakeCake.pl nie ponosi względem Partnera odpowiedzialności w zakresie utraconych korzyści, w tym utraty wartości firmy, reputacji, działalności, zysków, danych, faktycznych lub przewidywanych przychodów/zysków, ani też pośrednich lub bezpośrednich strat związanych z awariami, usterkami technicznymi platformy z jakichkolwiek powodów.
11.3. Partner zobowiązany jest do zapłaty na rzecz TakeCake.pl obciążeń, strat, szkód, roszczeń, kar, odsetek ustawowych za opóźnienie w transakcjach handlowych, rekompensat za koszty odzyskiwania należności w związku z naruszeniem przez Partnera zapisów Umowy lub z jej wypowiedzeniem. W przypadku kierowania roszczeń przeciwko TakeCake.pl przez Klienta, na gruncie zawartej umowy między Partnera a Klienta, Partner zobowiązuje się zwrócić wszelkie koszty TakeCake.pl w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania do zapłaty, które poniósł na skutek kierowania tych roszczeń, a w przypadku wytoczenia procesu sądowego przystąpić po stronie TakeCake.pl.
11.4. Partner zobowiązuje się niezwłocznie powiadomić TakeCake.pl na piśmie lub elektronicznie, gdy:
11.4.1 działalność Partnera zostaje zawieszona, zamknięta;
11.4.2. nałożono na Partnera zakaz prowadzenia działalności objętej Umową;
11.4.3. Partner wie lub przypuszcza, że Towary mogą być uznane za niebezpieczne
Niezwłocznie, nie później niż w terminie 3 dni od powzięcia informacji.
12. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
12.1. TakeCake.pl i Partner każdy jest osobno administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją Umowy, każdy dla innych celów, innymi środkami, we własnym imieniu. Każdy z tych podmiotów jest odpowiedzialny za przetwarzanie danych osobowych.
12.2. Partner potwierdza zapoznanie z oświadczeniem TakeCake.pl o ochronie prywatności dla Partnerów (dostępne na Platformie) oraz że działania będą zgodne z RODO.
12.3. Partner nie może przekazywać danych Klientom jakiemukolwiek podmiotowi trzeciemu w innym celu niż przygotowanie i dostawa Zamówienia, zapewniając obowiązki wynikające z RODO.
12.4. Partner zobowiązany jest do powiadomienia TakeCake.pl o każdym przypadku naruszenia danych osobowych, o jakim poweźmie wiedzę.
13. NARUSZENIE UMOWY I SKUTKI
W przypadku, gdy Partner naruszy pkt 7.7, 7.8 TakeCake.pl ma prawo wypowiedzieć Umowę w trybie natychmiastowym, w terminie maksymalnie 2 miesięcy od powzięcia informacji wysyłając wypowiedzenie w formie elektronicznej lub pisemnej.
14. CESJA
Żadna ze Stron nie ma prawa cesji Umowy bez pisemnej zgody drugiej Strony.
15. SIŁA WYŻSZA
Żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności względem drugiej strony wynikającej z opóźnienia lub niewykonania zobowiązań umownych, jeżeli powodem tego jest wyłącznie Siła Wyższa.
16. ZMIANA UMOWY
16.1. Zmiana Umowy możliwa jest za zgodą obu Stron.
16.2. TakeCake.pl ma możliwość jednostronnej zmiany Umowy poprzez przesłanie za pośrednictwem Centrum Partnera nowej treści Umowy, zmiana wchodzi w życie w terminie nie wcześniej niż 14 dni od przesłania wiadomości.
16.3. W przypadku braku zgody Partnera na nową treść Umowy, Partner ma możliwość wypowiedzenia Umowy w terminie 14 dni od dnia otrzymania wiadomości wskazanej w pkt 16.2.
17. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
17.1. Umowa stanowi zupełną umowę między Stronami i zastępuje wszelkie poprzednie umowy między Stronami.
17.2. Adresy Stron wskazuje się w Centrum Partnera, przy czym TakeCake.pl z ostrożności wskazuje swój adres e-mail jako właściwy do doręczeń: kontakt@takecake.pl
17.3. Umowa może zostać zawarta elektronicznie.
17.4. Partner może złożyć skargę za pomocą Centrum Partnera. TakeCake.pl odpowie na skargę w terminie niezwłocznym.
17.5. W przypadku sporu, właściwym jest sąd ze względu na siedzibę TakeCake.pl.
Wersja obowiązująca od dnia 1 listopada 2024 r.